Så er det snart tid til LAN igen!
Vi håber I allesammen vil støtte op om det, da det kunne være fedt at hænge ud IRL også i stedet for bare inde på Discord. Det hele bliver afholdt i nogle fine lokaler i Kulturhuset i Asaa (billeder af lokalerne). Der vil selvfølgelig være internet, men primært til brug til gaming da der ikke er alverden af båndbredde, ikke mindst hvis vi bliver mange. Det er dog blevet testet de sidste gange, hvor vi ingen problemer havde i den forbindelse. Lokalerne ligger lige ved siden af byens Spar, hvor der kan indkøbes alt hvad man har brug for. Byens Pizzaria ligger desuden ca. 100 meter væk.
Start: fredag 21. september 2018 kl. 18:00
Slut: søndag 23. september 2018 kl. 14:00
Pris: 150 kr. pr. person
Internet: 75/20 mbit (Yousee kan ikke levere mere)
Betaling
Betaling foretages ved tilmelding til GibStorm via MobilePay.
Ved betaling, så inkluder lige kommentar med Discord nickname og evt. email, så vi ved hvem du er.
Betal via MobilePay ved at scanne QR koden. Scanner du QR koden, vil det korrekte nummer blive tastet ind i din MobilePay app, og du skal bare selv taste beløbet ind.
Kan du ikke få QR koden til at virke, så venligst kontakt mig (GibStorm) på Discord eller her på hjemmesiden.
Åbn MobilePay, Tryk “Betal”, dernæst “Scan QR-kode” og brug kameraet til at aflæse QR-koden fra skærmen.
Betalingen vil gå til at dække udgifter i forbindelse med arrangementet. Det er ikke meningen vi skal tjene på dette på nogen måde.
Alle tilmeldinger her på siden vil komme til at ligge som ubekræftede indtil betaling er modtaget.
Først ved modtagelse af betaling vil der blive reserveret en plads til dig.
Har du betalt for deltagelse, men ender med ikke at kunne komme alligevel, refunderes pengene ikke. Dette skyldes at pengene udelukkende bruges til udgifter i forbindelse med begivenheden. Betalingen gør at vi sætter en plads til rådighed for dig med internet og strøm. Vælger du ikke at komme alligevel, er det dit eget valg.
Sidste tilmeldingsdato er 14. september 2018. (der lukkes for tilmeldinger ved midnat)
Hvis der er information der mangler, så sig til.
Skal du koordinere kørsel, eller bare have et mere permanent sted at diskutere praktiske ting mht LAN ud over på Discord, så er der blevet oprettet en dedikeret forum-sektion til dette LAN her.
FAQ (ofte stillede spørgsmål)
Hvis en tilmelding er "ubekræftet" betyder det at der endnu ikke er registreret betaling for tilmeldingen. Uden betaling vil du ikke være sikret en plads til begivenheden. Får du ikke betalt og dermed bekræftet din tilmelding, vil du risikere ikke at kunne komme med.
Eksempel:
Din tilmelding står som ubekræftet, fordi du ikke har betalt. Der er 30 pladser til begivenheden, og 30 andre har allerede tilmeldt sig og betalt. Der vil i dette tilfælde ikke være plads til dig, og din tilmelding vil blive annulleret.
Kort sagt, nej.
Har du betalt for deltagelse, men ender med ikke at kunne komme alligevel, refunderes pengene ikke. Dette skyldes at pengene udelukkende bruges til udgifter i forbindelse med begivenheden. Betalingen gør at vi sætter en plads til rådighed for dig med internet og strøm. Vælger du ikke at komme alligevel, er det dit eget valg.
Adressen til Kulturhuset i Asaa er:
Sæbyvej 1
9340 Asaa
Danmark
Vi garanterer ikke at der er plads til mere end én skærm pr. deltager. Der er et afgrænset område pr. deltager, og dette skal du holde dig indenfor.
Vi anbefaler at du tager et netkabel med på 3-5 meter, selvfølgelig helst klassificeret til gigabit (cat 6).
Der er et par switches på hvert bord, men alt efter hvor man kommer til at sidde i forhold til disse, kan afstanden jo variere.
Vi starter kl 18:00, hvilket betyder at dørene åbnes der.
Der kan i specielle tilfælde og efter aftale muligvis gives tilladelse til at man kan komme ind før dette tidspunkt. Kontakt GibStorm hvis der er specielle omstændigheder der gør at du ønsker aftale om dette.
Der er et separat lokale som vi bruger til at sove i. Der er dog begrænset plads derinde, så det er generelt "først til mølle"-princippet der gælder. Vi håber selvfølgelig at folk kan finde ud af at koordinere indbyrdes, og være fair.
Skal du bruge noget til at sove på (luftmadras, liggeunderlag, drømmeseng eller lignende) så skal du selv stå for at medbringe dette.
Dit sovegrej må kun forefindes i soverummet når du sover derinde, og ryddes væk derfra ellers. Der skal jo være plads til andre også. Det er ikke i orden f.eks. at sætte sin drømmeseng op derinde fredag og først fjerne den når man tager hjem søndag, for på den måde at reservere plads til sig selv.
Vi har lavet en pakkeliste som kan bruges som reference, når du skal pakke til LAN. Den kan findes på vores forum, her.
Det er i orden at nyde en øl, cider, et glas vin eller lignende til LAN. Det er som bekendt jo ikke en fest, og det er IKKE meningen at man skal sidde og drikke sig fra sans og samling. Overdreven indtagelse af alkohol tolereres derfor på ingen måde. Hård spiritus er derfor bandlyst. Er du under 18, er der selvfølgelig ikke noget der hedder indtagelse af alkohol.
Vi forbeholder os retten til at bortvise folk som ikke kan styre sig i denne forbindelse.
Eftersom der (desværre) ikke er lagt fiber ind i lokalerne, er der kun en YouSee forbindelse tilgængelig. De kan i øjeblikket kun levere en 70/20 mbit forbindelse. Dette har dog ikke været et problem de sidste par gange vi har holdt LAN, det kræver blot at vi tager lidt hensyn til hinanden.
Som en lille bonus er der dog failover til 4G, så hvis den normale forbindelse af en eller anden grund skulle gå ned (er aldrig sket for os endnu), så vil internettet blive ved med at fungere.
Ud over det, så er der et kablet gigabit lokalnetværk og wifi tilgængeligt.
Ja, vi tilbyder også tilgang til WiFi. Vi anbefaler dog at du kun bruger det til din mobiltelefon osv, da gaming via WiFi ikke nødvendigvis giver en god oplevelse.
Du kan finde SSID og kode til WiFi som er tilgængeligt til LAN, sammen med øvrigt relevant information på følgende side:
PC-Geeks LAN - nyttig information (kræver adgangskode)
Eftersom vores uploadhastighed er begrænset, nej.
Der vil blive opsat en fælles stream, hvor vi kommer til at broadcaste til 24/7 mens LAN varer.
Planen er at holde et LAN-party 3 gange om året, så længe der er interesse for det. Vi forsøger at sprede dem jævnt ud over kalenderåret, og så vidt muligt forsøger vi på at undgå sommerferie og lignende. i 2018 har vi holdt LAN i januar, maj og september (ca. hvert 4. måned). Det vil nok nogenlunde komme til at ligge sådan fremadrettet også.
For at gøre det så fair som muligt for alle, planlægges det endelige tidspunkt for hvert LAN-party ved at vi laver en doodle. I denne vil alle i 14 dage have mulighed for at vælge mellem nogle forskellige udvalgte weekender og markere hvornår man kan og ikke kan. Denne doodle er ikke en tilmelding, men blot et værktøj til at afgøre hvilken weekend passer folk bedst, på en demokratisk måde. Efter de 14 dage er gået, vil den weekend hvor flest har mulighed for at komme, blive fastlagt som den weekend LAN vil blive afholdt.
Når den endelige weekend er blevet fastlagt, vil der blive lagt en begivenhed op herinde på hjemmesiden, som man herefter vil kunne tilmelde sig i.
Andre informationer
Pakkeliste på vores forum
Sektion på forummet specifikt til debat om PC-Geeks LAN #3
Billeder fra sidste LAN party
Her er lidt billeder fra vores sidste LAN party, så I kan se lidt om hvordan det kommer til at foregå.
Tabel over tilmeldinger
Tilmeldinger
Tilmeldinger er lukket til denne event.
Tak for et hyggeligt og (efter min mening) vellykket LAN! Alle mødte op, med undtagelse af @xstagne, så vi var 28! 🙂