Så er det snart tid til LAN igen!
Vi håber I allesammen vil støtte op om det, da det kunne være fedt at hænge ud IRL også i stedet for bare inde på Discord. Det hele bliver denne gang afholdt i Asaa Billard Klub i Asaa. Der vil være fiberbaseret internet til rådighed, hvilket skulle give rigeligt båndbredde til os allesammen (750/750 mbit), ikke mindst hvis vi bruger forbindelsen hensynsfuldt og tænker på at der skal være plads til alle. Lokalerne ligger et stenkast fra Spar, hvor der kan indkøbes alt hvad man har brug for.
Start: fredag 18. oktober 2019 kl. 18:00
Slut: søndag 20. oktober 2019 kl. 14:00
Pris: 150 kr. pr. person
Internet: Fibernet (750/750 mbit)
Tilmeldingsproces
Du booker de billetter du ønsker via siden her (længere oppe, under “Tilmelding”), hvorefter du betaler for dem via MobilePay. Se information om dette længere nede. Har du en kommentar du ønsker at indsende sammen med din tilmelding, kan det gøres i det dertil indrettede kommentarfelt. Det kræver at du er logget ind på siden, for at du kan tilmelde dig. Har du problemer, så kontakt mig (GibStorm) på Discord eller via hjemmesiden.
Er du under 18, så skriv gerne lige dette i kommentarfeltet.
Der blev åbnet for tilmeldinger 22.09.2019.
Betaling
Efter tilmelding/booking af billetter via siden her, skal betaling foretages ved overførsel til vores via MobilePay Box.
Blot send beløbet (150 kr) til box58520
Koden box58520 indtastes blot som modtager, ganske som du plejer med mobilnummer.
Du kan også benytte dig af dette link: https://mobilepay.dk/box?untpG59t8PKm06I27sd8Q8lLQ
Ved betaling, så inkluder lige kommentar med Discord nickname og evt. email, så vi ved hvem du er.
Har du spørgsmål eller problemer angående betaling, så venligst kontakt mig (GibStorm) på Discord eller her på hjemmesiden.
Betalingen vil gå til at dække udgifter i forbindelse med arrangementet. Det er ikke meningen vi skal tjene på dette på nogen måde.
Alle tilmeldinger her på siden vil komme til at ligge som ubekræftede indtil betaling er modtaget.
Først ved modtagelse af betaling vil der blive reserveret en plads til dig.
Har du betalt for deltagelse, men ender med ikke at kunne komme alligevel, refunderes pengene ikke. Dette skyldes at pengene udelukkende bruges til udgifter i forbindelse med begivenheden. Betalingen gør at vi sætter en plads til rådighed for dig med internet og strøm. Vælger du ikke at komme alligevel, er det dit eget valg.
Skulle arrangementet (mod forventning) blive aflyst, vil pengene du har betalt selvfølgelig blive refunderet, dog med undtagelse af 5 kr som dækker udgifter til MobilePay Box betalingssystemet.
Sidste tilmeldingsdato er 11. oktober 2019. (der lukkes for tilmeldinger ved midnat)
Hvis der er information der mangler, så sig til.
Skal du koordinere kørsel, eller bare have et mere permanent sted at diskutere praktiske ting mht LAN ud over på Discord, så er der blevet oprettet en dedikeret forum-sektion til dette LAN her.
FAQ (ofte stillede spørgsmål)
Du betaler for tilmelding via MobilePay til vores MobilePay Box, som er oprettet til formålet. Pengene sendes via MobilePay til:
box58520
Denne kode indtastet som modtagernummer, hvor du normalt indtaster f.eks. mobilnummer.
Du kan også bruge dette link:
https://mobilepay.dk/box?untpG59t8PKm06I27sd8Q8lLQ
Husk at du først er garanteret en plads efter registreret betaling, ikke før.
Hvis en tilmelding er "ubekræftet" betyder det at der endnu ikke er registreret betaling for tilmeldingen. Uden betaling vil du ikke være sikret en plads til begivenheden. Får du ikke betalt og dermed bekræftet din tilmelding, vil du risikere ikke at kunne komme med.
Eksempel:
Din tilmelding står som ubekræftet, fordi du ikke har betalt. Hvis der f.eks. er 30 pladser til begivenheden, og 30 andre har allerede tilmeldt sig og betalt. Der vil i dette tilfælde ikke være plads til dig, og din tilmelding vil blive annulleret.
Kort sagt, nej.
Har du betalt for deltagelse, men ender med ikke at kunne komme alligevel, refunderes pengene ikke. Dette skyldes at pengene udelukkende bruges til udgifter i forbindelse med begivenheden. Betalingen gør at vi sætter en plads til rådighed for dig med internet og strøm. Vælger du ikke at komme alligevel, er det dit eget valg.
Adressen til Asaa Billard Klub er:
Vodbindervej 3
9340 Asaa
Danmark
Vi garanterer ikke at der er plads til mere end én skærm pr. deltager. Der er et afgrænset område pr. deltager, og dette skal du holde dig indenfor.
Vi anbefaler at du tager et netkabel med på 3-5 meter, selvfølgelig helst klassificeret til gigabit (cat 6).
Der er nogle switches på hvert bord, men alt efter hvor man kommer til at sidde i forhold til disse, kan afstanden jo variere.
Vi starter kl 18:00, hvilket betyder at dørene åbnes der.
Der kan i specielle tilfælde og efter aftale muligvis gives tilladelse til at man kan komme ind før dette tidspunkt. Kontakt GibStorm hvis der er specielle omstændigheder der gør at du ønsker aftale om dette.
Der er planer om at afsætte en afskærmet sektion som vil blive brugt til at sove i. Der er dog begrænset plads derinde, så det er generelt "først til mølle"-princippet der gælder. Vi håber selvfølgelig at folk kan finde ud af at koordinere indbyrdes, og være fair.
Skal du bruge noget til at sove på (luftmadras, liggeunderlag, drømmeseng eller lignende) så skal du selv stå for at medbringe dette.
Dit sovegrej må kun forefindes i soverummet når du sover derinde, og ryddes væk derfra ellers. Der skal jo være plads til andre også. Det er ikke i orden f.eks. at sætte sin drømmeseng op derinde fredag og først fjerne den når man tager hjem søndag, for på den måde at reservere plads til sig selv.
Vi har lavet en pakkeliste som kan bruges som reference, når du skal pakke til LAN. Den kan findes på vores forum, her.
Af praktiske årsager vil det ikke være tilladt at indtage alkohol til arrangementet. Lokalerne er sat til rådighed af Asaa Billard klub, og der kan desuden være deltagere der er under 18 tilstede. Derfor tolereres dette ikke. Stoffer er selvfølgelig heller ikke tilladt.
Vi forbeholder os retten til at bortvise folk som ikke overholder dette forbud.
Asaa Billard Klub har en habil fiber-internetforbindelse (750/750 mbit), som vi kommer til at benytte os af. Der skulle derfor være rigeligt med båndbredde til alle.
Ja, vi tilbyder også tilgang til WiFi. Vi anbefaler dog at du kun bruger det til din mobiltelefon osv, da gaming via WiFi ikke nødvendigvis giver en god oplevelse.
Du kan finde SSID og kode til WiFi som er tilgængeligt til LAN, sammen med øvrigt relevant information på følgende side:
PC-Geeks LAN - nyttig information (kræver adgangskode)
Eftersom vi har en fiber-forbindelse til rådighed, burde det ikke være et problem. Hør dog gerne lige med nogle af de ansvarshavende i denne forbindelse, så vi er klar over hvem der kører stream osv.
Der vil desuden blive opsat en fælles stream, hvor vi forventer at komme til at broadcaste til 24/7 mens LAN varer.
Vi har lavet en aftale med Asaa Camping om at man kan gå derover og få sig et bad. Campingpladsen ligger et stenkast fra lokalerne hvor LAN afholdes.
Du skal dog selv huske at have sæbe, håndklæde osv med. Det forventes desuden at du rydder ordentligt op efter dig selv, selvfølgelig.
Der er et lille køkken på lokationen, men det er ikke noget der skal bruges til madlavning. Du kan derfor ikke tilberede mad på stedet selv. Der vil dog være køleskabe tilgængelige, så du kan få kølet dit drikkelse osv.
Det er desuden ikke tilladt at koble køkkenmaskiner osv til strøm inde i LAN-lokalet. Det er der flere årsager til, blandt andet at det bruger en masse strøm, som kan overbelaste grupperne, hvilket kan resultere i strømafbrydelse. Desuden kan det betyde at der kommer til at lugte ret gustent i LAN-salen.
Planen er at holde et LAN-party 3 gange om året, så længe der er interesse for det. Vi forsøger at sprede dem jævnt ud over kalenderåret, og så vidt muligt forsøger vi på at undgå sommerferie og lignende. i 2018 har vi holdt LAN i januar, maj og september (ca. hvert 4. måned). Det vil nok nogenlunde komme til at ligge sådan fremadrettet også.
For at gøre det så fair som muligt for alle, planlægges det endelige tidspunkt for hvert LAN-party som regel ved at vi laver en doodle. I denne vil alle i en periode have mulighed for at vælge mellem nogle forskellige udvalgte weekender og markere hvornår man kan og ikke kan. Denne doodle er ikke en tilmelding, men blot et værktøj til at afgøre hvilken weekend passer folk bedst, på en demokratisk måde. Efter perioden er gået, vil den weekend hvor flest har mulighed for at komme, blive fastlagt som den weekend LAN vil blive afholdt. Vi har dog på det seneste holdt denne doodle forbeholdt til nogle af de ansvarshavende personer.
Når den endelige weekend er blevet fastlagt, vil der blive lagt en begivenhed op herinde på hjemmesiden, som man herefter vil kunne tilmelde sig i.
Vi har dog denne gang lavet et samarbejde med Asaa Billard Klub, hvilket gjorde at denne weekend blev fastsat uden brug af Doodle-processen.
Andre informationer
Pakkeliste på vores forum
Sektion på forummet specifikt til debat om PC-Geeks LAN #6
Billeder fra et tidligere LAN party
Her er lidt billeder fra et tidligere LAN party, hvis det skulle have interesse.
Tabel over tilmeldinger
Tilmeldinger
Tilmeldinger er lukket til denne event.